Виховна робота

Тема: Гра - вікторина  «Знай правила дорожнього руху»
Мета: перевірити знання правил дорожнього руху вихованцями табору.
Завдання: закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати логічне мислення; розвивати пізнавальні інтереси.
Обладнання: роздруковані знаки дорожнього руху.
Література:
1.     Ігри, вікторини на знання Правил дорожнього руху [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://gaisumy.gov.ua/profilactics/225-2012-01-20-08-54-23
2.     Шоу-вікторина знавців правил дорожнього руху «Мій друг – дорожній рух» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/shou_viktorina_znavciv_pravil_dorozhnogo_rukhu_mij_drug_dorozhnij_rukh/20-1-0-11169
Хід заходу
Учитель : Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила дорожнього руху, а проведемо змагання.
І. Перший наш конкурс – це загадки.  Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде перший конкурс.
Тримаюсь тільки на ходу,
А якщо стану, то впаду. (Велосипед)
•    Йде з села до села,
А з місця не рушить. (Дорога)
•    3 рогами — та не коза,
Є сідло — та не кінь.
3 педалями — та не рояль.
3 дзвінком — та не двері  (Велосипед)
•    Маленькі будинки по місту біжать.
Хлопчики й дівчатка в будинках сидять. (Автобуси)
•    Два брати спереду йдуть,
За ними двоє ще женуться.
Біжать, ніяк не доженуть,
Об землю спересердя б'ються.  (Колеса)
•    Я не їм вівca, нi сіна.
Дайте випити бензину.
Уcix коней обжену,
Кого хоч наздожену. (Машина)
 Яка тварина втекла із зоопарку, щоб цілий день лежати на пepexpecтi дороги?                      (Зебра)
1. Біжать чотири брати
    І один одного не можуть наздогнати.   (Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
    То завжди зупинись,
    І перш за все з увагою
    На мене подивись.
    Я шлях вкажу надійний,
    Де небезпек нема,
    Трикольорові очі
    Я маю недарма... (Світлофор)
3. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
    Підморгне червоним – стоїмо...     (Світлофор)
4. Не літає – гуркотить.
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять,
Як жука такого звать?  (Автомобіль)
  5.  Дім по вулиці повзе,
       На роботу всіх везе.
       Не на курячих ногах –
      У гумових чобітках.  (Автобус)
Зачепивсь вагон за дріт:
«Їду, їду в далеч-світ.
Їду, їду не трясу,
Гей, сідайте підвезу». (Тролейбус)
 Лежить верба посеред села,
  Розпустила гілля у кожне пір’я.  (Дорога)
Йде, тягнеться через села і міста,
А з місця не рушить  (Дорога)
ІІ. Гра «Підкажи словечко».
Світлофор три ока має.
Ось червоне – треба знати,
Йти не можна, слід  …    (чекати).
Не хвилюйся, роздивися –   … (приготуйся).
А зелене – вирушай, та дивись, не  …  (поспішай).
Не біжи, спокійно йди,
Будь уважним, як завжди.
Знайте, друзі: дітворі
Можна тільки у дворі
Гратись, бігати, стрибати
Чи м’яча гуртом  …  (ганяти).
На дорозі знає ж кожний –
Гратися ніяк  … (не можна)!    
ІІІ. Вікторина по правилам дорожнього руху:
1.     Де і як повинні рухатися пішоходи?(По зебрі)
2.     Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир)
3.     Як називають той пост, де на вахті стоїть міліціонер? (ДАІ)
4.     Людина, яка іде по тротуару. (Пішохід)
5.     Пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів. (Світлофор)
6.     Що означає червоний сигнал світлофора?
7.      Що означає жовтий сигнал світлофора?
8.      Чи можна перебігати вулицю?(Ні)
9.      Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу?(На тротуарі)
10.             Хто допомагає переходити вулицю, коли немає світлофора? (Регулювальник)
11.             По якій стороні тротуару повинен рухатися пішохід? (По правій)
12.             Чи допускається буксирування велосипеда? (Ні)
13.            Як найчастіше називають водія? (Шофер)
14.            Чи дозволяється водієві мопеда їздити пішохідними доріжками? (Ні)
15.            Чи є у велосипедиста шлях гальмування? (Так)
16.            Чи можна велосипедистові їхати по дорозі, якщо неподалік є велосипедна доріжка? (Ні)
17.             Який дорожній знак установлюють поблизу шкіл? («Діти»)
18.             Як називається «зебра» на дорозі? (Пішохідний перехід)
19.            Чи є пішоходами особи, що виконують роботу на дорозі? (НІ)
20.            Який сигнал світлофора включається одночасно для всіх сторін перехрестя? (Жовтий)
21.            Чи завжди пасажирам потрібно пристібатися ременями безпеки? (так, завжди)
22.            Скільки сигналів має пішохідний світлофор? (Два": червоний і зелений)
23.             3 якого віку можна навчатися управління автомобілем? (3 16 років)
24.             Чи можна пішоходу користуватися транспортним світлофором, якщо немає пішохідного? (Так)
25.              Чи можна переходити дорогу навскоси? (Ні, тому що, по-перше, шлях стає довшим,а по-друге, складніше побачити транспорт, що рухається з боку спини)
26.             У якому віці можна отримати права на управління автомобілем? (З 18 років)

Учитель: Сьогодні ми переконалися, що ви виховані та слухняні, уважні пішоходи. До нових зустрічей!

Матеріали взяті з Інтернет ресурсів



Тренінг  « Як я дбаю про своє здоров’я»

Мета. Привернути увагу учнів до збереження власного здоров’я як  найвищої цінності життя. Формувати позитивну мотивацію щодо здорового способу життя. Виховувати почуття відповідальності за власну поведінку.
Обладнання: малюнки учнів, плакати, ілюстрації про здоровий спосіб життя
Хід заняття
І . Організаційна хвилина
Учитель:     Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, сонечко світле!
Доброго ранку, квітка розквітла!
Доброго ранку, друзі привітні!
Наше заняття  буде проходити у вигляді тренінгу. Сподіваюсь воно вам сподобається.
2.  Знайомство.
Діти сидять у колі. По черзі передають м’яку іграшку «Здоровичка», називаючи своє ім’я та побажання.
Повторення правил роботи в групі.
3. Розподіл доручень (« Спікер», «Хронометрист», «Секретар»).
Ознайомлення із завданнями.
Розподіл виконання завдань між учасниками.
Працювати швидко, організовано.
Повідомлення теми.
Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя, з яких чинників складається здоров’я, як зберегти здоров’я.
4. Вправа «Очікування»
Діти записують свої очікування від тренінгу.
5. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
Учні записують свої варіанти відповідей на дошці.
Учитель вивішує плакат з визначенням «здоров’я» Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я (ВООЗ).
Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.
6. Створення Моделі здоров’я.
Учні об’єднуються  у три групи способом жеребкування. Кожна група отримує завдання.
 І – створити рекламу здорового способу життя,
ІІ – вказати на складові здорового харчування,
ІІІ – пояснити, чому необхідно дотримуватись режиму дня
А зараз уявіть собі, що може зруйнувати ваше здоров’я. За три хвилини ви повинні обговорити це питання і назвати такі фактори, що зміцнюють здоров’я і ті, що руйнують.
Формують:
Спорт, фізкультура, здорове харчування, особиста гігієна, режим навчання і відпочинку, загартовування.
Руйнують.

Вживання алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків, недотримання режиму дня, нераціональне харчування, вживання немитих овочів і фруктів.
7. Проходить презентація і, як підсумок, бесіда.
— Чи можна відновити те, що вже зруйновано?
—  Чи буде це мати той самий вигляд?
—  Що легше: запобігти руйнуванню чи відновити?
Висновок. Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від здоров’я. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими, навіть найважливішими, у збереженні здоров’я.
8.  Вправа «Шлях здорового способу життя».
Перед вами рулон паперу, на якому слід зобразити «шлях здорового способу життя». Ви можете намалювати малюнки або написати невеликі твори про те, що сприяє, на вашу думку,  здоровому способу життя і приклеїти їх на рулон. Вдома можна зробити фотографії. Кожна група зробить свій шлях, а потім ми ці шляхи об’єднаємо.
9.  Підведення підсумків.
— Які знання ви отримали?
— Як ці знання ви використаєте в особистому житті?
—  Які поради ви дасте дорослим для збереження чи зміцнення здоров’я?
10.  Гра-розминка «Я люблю…».
Діти стають у коло. Тренер починає гру, промовляючи слова:
— Я люблю банани. Наступний учасник продовжує:
—  І.. любить банани, а я мандарини.

— І. любить банани, Аня любить мандарини, а я лимони… і т. д.

Матеріали взяті з Інтернет ресурсів


Хочу і можу бути здоровим

      Хто здоровий - той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість  б’ється в нім щоднини-
Це ж чудово для людини!

   9 лютого 2017 року в 1-А (класний керівник Теленкова Л. І.) класі відбулася година здоров’я  «Хочу і можу бути здоровим», під час якої учні ознайомились із поняттям «здоров’я». Говорили про правильне харчування, дотримання режиму дня, заняття фізичними вправами і спортом, загартування, чистоту – все, що допомагає нам бути здоровим.  

 

Правила поведінки










Здоров’я  дитини – багатство родини !  Здоров’я народу  - багатство країни!
     Таку назву відібрала для виховного заходу з елементами тренінгу класний керівник Л. І. Теленкова.
     « Поки ви ще маленькі і кожен з вас стоїть перед вибором:  краще – бути здоровим, багатим і щасливим чи хворим, бідним і нещасливим? Для того щоб зберегти здоров’я, бути успішним у житті, створити гарну сім’ю, потрібно не піддатися різним спокусам. Здоров’я – це дар. Його треба шанувати, не витрачати, а примножувати. Людина, яка не хворіє, почувається впевнено, бо вона усвідомлює, що керує своїм здоров’ям, є його господарем. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя» - говорила вчителька учням.





Немає коментарів:

Дописати коментар